Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástroj pro určování atribuce online marketingových aktivit
Šišák, Ivan ; Henzl, Martin (oponent) ; Malinka, Kamil (vedoucí práce)
Nástroj umožňuje rozdělování zásluh na konverzi mezi různé marketingové aktivity. Jedná se o tzv. modelování atribuce. Rozdělení konverze je popsané prostřednictvím modelů,  kromě těch nejznámějších (model první interakce, model poslední interakce, lineární model), které umožňují vytvořit libovolné rozdělení konverze mezi marketingové aktivity. Použití tohoto nástroje může být vhodné při zjišťování efektivnosti marketingových aktivit.
Atribuční styly a jejich výzkum u osob s psychosomatickým onemocněním
Nováková, Martina ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá atribučními styly a jejich výzkumem u pacientů s psychosomatickým onemocněním. Text je rozdělen na část teoretickou a empirickou. V teoretické části je definován pojem psychosomatické onemocnění. Zmíněny jsou podstatné souvislosti mezi psychosomatickým onemocněním, stresem a kognitivními procesy. Vybrané atribuční teorie a koncepce atribučních stylů následně tvoří převážnou část teorie. V empirické části jsou stanoveny hypotézy, které jsou s pomocí tří psychodiagnostických metod testovány na souboru osob s psychosomatickým onemocněním a porovnávány se zdravou populací. Klíčová slova: atribuce atribuční teorie atribuční styl psychosomatické onemocnění somatoformní poruchy
Agrese v zařízeních ústavní péče pro osoby s mentálním postižením
Kurzová, Gabriela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Problematika agresivity v zařízeních ústavního typu, které pečují o osoby s mentálním postižením, bývá tradičně nahlížena jako výhradní problém osob s mentálním postižením. V této práci se snažím ukázat, že k problematice agresivity v domovech pro osoby s intelektovým postižením je potřebné přistupovat s celkovou perspektivou, která zahrnuje nejen dispozice osob s postižením v určitých situacích jednat násilně, ale také to, do jaké míry prostředí instituce a zejména pak samotní zaměstnanci (přímo nebo nepřímo) přispívají k agresivnímu jednání klientů. Teoretický přehled charakterizuje hypotetické zdroje agresivního jednání klientů a zaměstnanců, které spoluutváří kulturu a atmosféru domovů. Vlastní výzkum zjišťuje, jakým způsobem zaměstnanci dvou domovů uvažují o příčinách agresivního jednání klientů - tedy jaké předpoklady určují repertoár, který ve zvládání problematického agresivního jednání klientů mohou zaměstnanci využívat. Výsledky mj. ukazují tendenci zaměstnanců dopouštět se v atribuci agresivního jednání základní atribuční chyby. Studie tak nabízí určitou výzvu a směr pro další práci v dané oblasti praxe.
Atribuce a vnímaná osobní účinnost u dětí mladšího a staršího školního věku
Stárková, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce obsahuje literárně přehledovou část a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá motivací v pedagogickém procesu a vývojovými obdobími, na něž je práce zaměřena. Těžiště pozornosti spočívá ve konceptech vnímané osobní účinnosti a v atribucí. Jsou zde vysvětleny nejdůležitější teorie a pojmy vztahující se k oběma konceptům, dále jejich vývoj v dětství a vztah ke školní práci. V empirické části jsou popsány způsoby jejich měření u dětí a tato část práce se věnuje souvislostem vnímané osobní účinnosti a atribucí, které jsou také tématem návrhu výzkumu. Klíčová slova vnímaná osobní účinnost, atribuce, mladší školní věk, starší školní věk
Žákovské atribuční tendence a instrumentalita učení
Saitlová, Barbora
NÁZEV: Žákovské atribuční tendence a instrumentalita učení AUTOR: Mgr. Barbora Saitlová KATEDRA: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. ABSTRAKT: V disertační práci se zabýváme problematikou atribučních tendencí žáků základní a střední školy ve vztahu k životním cílům a vnímané instrumentalitě učení pro dosažení těchto cílů. Životní cíle využíváme jako prostor pro zkoumání obou proměnných. Kromě výše uvedených proměnných se zabýváme také dalšími faktory, které považujeme za důležité činitele v procesu realizace cílů - časovou perspektivou a volními charakteristikami studentů. Zajímaly nás také atribuční tendence po školním úspěchu a neúspěchu, ověření role vnitřní a ovlivnitelné atribuce z hlediska časové perspektivy či odlišnost konceptu instrumentality učení od časové perspektivy jedince. Jako stěžejní metodu jsme použili upravenou verzi Dotazníku důležitosti motivačních cílů a instrumentality De Voldera a Lense, který jsme doplnili o otázky týkající se atribučních tendencí. Dále jsme studentům zadávali upravenou verzi Dotazníku perspektivní orientace (Pavelková, 2002), Zimbardův dotazník časové orientace (Zimbardo, Boyd, 1999) a upravenou verzi Dotazníku volních vlastností (Kuhl, Fuhrmann, 1998). Výzkum ukázal, že atribuční strategie ani...
The self-reflection of attentional failure as a predictor of experiencing boredom
Sekáč, Jakub ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Práca predstavuje teoretický súhrn poznatkov o korelátoch a antecedentoch nudy a empirické preverenie niektorých, podľa literatúry doposiaľ stále otvorených otázok o nude prostredníctvom laboratórneho experimentu. Autor práce za účelom preverenia výskumných otázok v účastníkoch experimentu indukoval stav nudy. Výskumný zámer práce sa týka troch oblastí. Primárnou je preverenie vplyvu navrhnutej experimentálnej manipulácie kauzálnych atribúcií zlyhania pozornosti na mieru prežívanej nudy. Autor práce vytvoril za účelom preskúmania tejto hlavnej výskumnej otázky špecifický experimentálny dizajn s fiktívnym podprahovým rušivým vplyvom ako alternatívnou príčinou vysvetľujúcou zlyhanie pozornosti pri úlohe reliabilne indukujúcej nudu. Experimentálny dizajn bol zároveň navrhnutý tak, aby umožnil napĺňať sekundárny cieľ práce, explorovať v laboratórnej situácií niektoré koreláty nudy so zameraním na nevyjasnenú otázku autonómnej aktivácie pri nude. Terciárny, dodatočný výskumný zámer je preveriť hypotézu o preferencií aktivít nasledujúcich po nude pri voľbe medzi zaujímavým a potešujúcim videoklipom. Výsledky experimentu nepotvrdzujú hlavnú hypotézu o vplyve experimentálnej manipulácie na nudu, pri indukcií nudy však boli objavené korelácie nudy s mnohými premennými. Predpoklady MAC modelu nudy o preferencií...
Nástroj pro určování atribuce online marketingových aktivit
Šišák, Ivan ; Henzl, Martin (oponent) ; Malinka, Kamil (vedoucí práce)
Nástroj umožňuje rozdělování zásluh na konverzi mezi různé marketingové aktivity. Jedná se o tzv. modelování atribuce. Rozdělení konverze je popsané prostřednictvím modelů,  kromě těch nejznámějších (model první interakce, model poslední interakce, lineární model), které umožňují vytvořit libovolné rozdělení konverze mezi marketingové aktivity. Použití tohoto nástroje může být vhodné při zjišťování efektivnosti marketingových aktivit.
Instrumentalita učení pro budoucí cíle studentů gymnázia
Borůvková, Jiřina ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Diplomová práce byla koncipována jako výzkumná studie, jejímž cílem bylo zmapovat u studentů jejich vztah k budoucnosti, připisovanou důležitost, instrumentalitu učení, atribuční tendence u vybraných cílů a pojetí učení těchto studentů. Práce se zabývala také vazbami mezi sledovanými proměnnými. Výzkumný vzorek tvořilo 106 studentů gymnázia podobného věku. Jednalo se o studenty kvint osmiletého studia a prvních ročníků čtyřletého studia. Sledované proměnné jsem porovnala u skupin chlapců a dívek a u skupin studentů čtyřletého a osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu byly použity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody. Pro účely výzkumu jsem použila upravenou verzi Dotazníku důležitosti motivačních cílů a instrumentality studia pro tyto cíle De Voldera a Lense (1982) doplněnou o otázky týkající se atribučních tendencí studentů. Další metodou byly slohové práce zaměřené na popis jednoho dne v budoucnosti studentů doplněné několika otevřenými otázkami. Následně byla provedena kvalitativní analýza zaměřená na obsahy představ studentů, jejich časový horizont a další charakteristiky vztahu studentů k budoucnosti (spokojenost, realističnost, rozpracovanost, alternativnost). Pojetí učení studentů jsem zjišťovala prostřednictvím otevřené otázky: "Co Ty osobně rozumíš učením?". Pomocí kvalitativní analýzy...
Atribuce a vnímaná osobní účinnost u dětí mladšího a staršího školního věku
Stárková, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce obsahuje literárně přehledovou část a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá motivací v pedagogickém procesu a vývojovými obdobími, na něž je práce zaměřena. Těžiště pozornosti spočívá ve konceptech vnímané osobní účinnosti a v atribucí. Jsou zde vysvětleny nejdůležitější teorie a pojmy vztahující se k oběma konceptům, dále jejich vývoj v dětství a vztah ke školní práci. V empirické části jsou popsány způsoby jejich měření u dětí a tato část práce se věnuje souvislostem vnímané osobní účinnosti a atribucí, které jsou také tématem návrhu výzkumu. Klíčová slova vnímaná osobní účinnost, atribuce, mladší školní věk, starší školní věk
Žákovské atribuční tendence a instrumentalita učení
Saitlová, Barbora
NÁZEV: Žákovské atribuční tendence a instrumentalita učení AUTOR: Mgr. Barbora Saitlová KATEDRA: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. ABSTRAKT: V disertační práci se zabýváme problematikou atribučních tendencí žáků základní a střední školy ve vztahu k životním cílům a vnímané instrumentalitě učení pro dosažení těchto cílů. Životní cíle využíváme jako prostor pro zkoumání obou proměnných. Kromě výše uvedených proměnných se zabýváme také dalšími faktory, které považujeme za důležité činitele v procesu realizace cílů - časovou perspektivou a volními charakteristikami studentů. Zajímaly nás také atribuční tendence po školním úspěchu a neúspěchu, ověření role vnitřní a ovlivnitelné atribuce z hlediska časové perspektivy či odlišnost konceptu instrumentality učení od časové perspektivy jedince. Jako stěžejní metodu jsme použili upravenou verzi Dotazníku důležitosti motivačních cílů a instrumentality De Voldera a Lense, který jsme doplnili o otázky týkající se atribučních tendencí. Dále jsme studentům zadávali upravenou verzi Dotazníku perspektivní orientace (Pavelková, 2002), Zimbardův dotazník časové orientace (Zimbardo, Boyd, 1999) a upravenou verzi Dotazníku volních vlastností (Kuhl, Fuhrmann, 1998). Výzkum ukázal, že atribuční strategie ani...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.